zondag 6 november 2016

Beeldende vorming monsters

Voor het vak beeldende vorming moesten we een anzichtkaart maken met monsters. We moesten op internet een aantal watermonster zoeken. Ik ben gaan zoeken en uiteindelijk heb ik voor onderstaand monster gekozen. Ik heb dit monster gekozen omdat dit een bestaand dier is. Ik  vind het angstaanjagend dat een dier er van zichzelf zo gevaarlijk uit kan zien. Dit vond ik leuker dan een fantasie-monster te gebruiken.

 Als eerste ging ik een schets maken van het monster. Dit heb ik gedaan met potlood. Het was best lastig om het monster zo groot te maken dat hij het hele papier zou vullen.

 Daarna ging ik het monster tekenen met oost indische inkt. Ik heb er voor gekozen om ook de tanden met deze inkt te doen zodat deze heel duidelijk naar voren komen straks.

 Vervolgens ging ik de binnenkant van het monster doen. Aangezien het een vis is leek het me wel heel gaaf als hij schubben zou hebben. Ik heb grote en kleine schubben getekend voor het effect.

Hier ging ik over op ecoline. Ik heb oranje ecoline verdund met water en vervolgens gemengd met een beetje zwart en rood. De kleur werd nu wat donkerder dan dat hij was. Het was best lastig om dit zonder te knoeien doen. 1 keer uitschieten betekent dat je er maar mee moet zien te leven. Het is lastig weg te krijgen. Zoals je kan zien is dat bij de tong een beetje gebeurd. Kijk naar het volgende plaatje hoe ik dit heb weg gewerkt

 Hier dan het eindresultaat! Ik zelf vind hem persoonlijk wel gaaf geworden. Vooral met de zwarte achtergrond. Ik vind het gaaf hoe de ecoline is opgedroogd. de tong had een vlek gekregen maar eigenlijk kwam dat wel goed uit. Ik vind hem er nu zo gaaf uitkomen met die vlekken.

Als laatste nog een selfie! Ik vond dit een erg leuke opdracht en ik moet zeggen dat ik hem aardig mooi vind geworden!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten