Inleiding
Op mijn tafel liggen
allerlei groenten en fruit. Bananen, tomaten, radijsjes, komkommer, paprika
etc. Ik ga het met de kinderen hebben over de groentewinkel. Ik vraag de
kinderen of ze wel eens in de groentewinkel komen. En ik vraag wat je zoal in
groentewinkel kunt kopen.
Kern
Hier ga ik
vertellen dat we een nieuw lied gaan leren. 'Keesje, de Jordaan'. Eerst ga ik
zelf het lied voor zingen. Op het digibord heb ik de tekst van het lied staan.
Op youtube heb ik muziek die ik erbij kan gebruiken.
Als ik klaar ben vertel ik dat het liedje wel erg lang is om in 1
keer te leren. Ik vraag de kinderen of ze een stukje horen dat vaker wordt
gezongen. dit zal het stuk zijn met de bananen en radijsjes. Deze tekst geef ik
een kleur op het digibord. Ik ga het liedje nog een keer voor zingen. Daarna
vertel ik dat we een stukje samen gaan doen. De kinderen mogen gaan staan
achter hun stoel. Ik zeg dat ik het eerste stuk alleen zing en dat zodra ik
begin bij 'Ja ik heb geen bananen' ze allemaal mogen mee zingen. Dit doe ik
eerst zonder de muziek. Wanneer dit goed gaat kunnen we het met de muziek erbij
proberen. Als dit goed gaat kunnen we proberen om het eerste couplet samen te
zingen. Ook deze tekst krijgt dan een kleur. Als dit ook goed gaat kunnen we
het tweede couplet er achteraan zingen.
Afsluiting
Als afsluiting
vind ik het heel leuk om even iets heel anders te doen. Ik wil als afsluiting
een mooie fantasietekening maken over de groentewinkel. Hierbij gebruiken we
wasco. De kinderen mogen hun fantasie er op los laten gaan.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten