zondag 6 november 2016

Muziek: Grafische partituur



Voor muziek moeten we een grafische partituur maken. Ik heb gekozen voor de maand december. Er zijn allerlei leuke dingen die je kunt doen in deze maand Dit heb ik geprobeerd duidelijk te maken in mijn huis.





1. sneeuw: met de triangel zachtjes tikken
2. bibberen: met de stem brrrrrr
3. trap omhoog: voetstappen zacht naar hard stappen
4. opwarmen: handen wrijven
5. badderen na opwarmen: splash splash splash
6. kerstboom met ballen: schellenband schudden
7. warme chocomel drinken: kopje roeren
8. muisje trippelen: vingers op tafel trippelen
9. wekker oud en nieuw: tik-tak, steeds sneller
10. vuurwerk: met de stem vuurwerk geluid na doen

1 opmerking:

  1. Ik vind dat je goed bent ingegaan op de belevingswereld van de kinderen. Daarnaast laat je de kinderen de geluiden maken met hun stem, hun lichaam, met voorwerpen en instrumenten. Zo laat je zien dat je op verschillende manieren geluid kan maken. Ik denk dat dit een groot succes zal zijn in de klas!

    BeantwoordenVerwijderen